احمد فیکس

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 333 | نویسنده : |

در حالی که یک گوشی هوشمند جدید خریداری می کنیم ، مطمئن می شویم که تلفن خود را به خوبی مورد استفاده قرار دهیم. ما آن را عروسک می کنیم و مانند کودک از آن مراقبت می کنیم. محافظ صفحه یا محافظ صفحه در عین اطمینان از رفاه حال صفحه های گوشی شما بسیار ضروری هستند. آنها به شما کمک می کنند تا صفحه نمایش تلفن خود را در برابر خراش های روزمره ، شکستگی یا آسیب های دیگر محافظت کنید.

برای خرید گلس محافظ موبایل با سایت فونی شاپ در ارتباط باشید.

تمام کارهایی که انجام می دهد این است که یک لایه محافظ اضافی روی صفحه تلفن معمولی خود اضافه می کند. به خصوص ، اگر مستعد تصادف یا دست و پا چلفتی هستید ، باید بلافاصله با استفاده از محافظ های صفحه نمایش ، صفحه های گوشی خود را بپوشانید. سرمایه گذاری در محافظ صفحه نمایش خوب بهترین راه برای کاهش احتمال خراب شدن صفحه نمایش و در نتیجه گذاشتن طول عمر بیشتر تلفن شما است. تعویض یا تعمیر صفحه آسیب دیده می تواند هزینه بالایی برای شما داشته باشد. فرد نمی تواند خطر آن را بپردازد. ایمنی بهتر از پوزش ، نه؟

انتخاب محافظ صفحه مناسب برای گوشی های هوشمند شما می تواند یک امر دشوار باشد. داشتن کیفیت ناباب کشنده است. این مانند پوشیدن دستکش برای فرار از آلودگی و انتظار برای محافظت از استخوان های مچ دست در برابر شکستگی است. انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد. ما به شما کمک شایسته می کنیم تا تصمیم آگاهانه بگیرید. ممکن است در مورد اینکه آیا به دنبال محافظ شیشه ای معتدل یا محافظ پلاستیکی هستید سردرگم شوید. بگذارید جنبه های مختلفی را که باید به آنها توجه کنید با احتیاط موافق و موافق آنها بسنجید تا خریدی مثال زدنی و هوشمندانه انجام دهید.

محافظ صفحه پلاستیک
صفحات لمسی شکسته یا شکسته این روزها به جای یک صفحه دست نخورده ، معمولاً دیده می شوند. محافظ صفحه پلاستیکی به طور جهانی در بازار یافت می شود. درست مثل یک سکه ، آنها هم موافق هستند و هم منفی. بیایید آنها را تجزیه و تحلیل کنیم.

طرفداران
محافظ صفحه پلاستیکی در ماندگاری بیشتر آنها بسیار مقاوم است. آزمایشات نشان داده است که چکش زدن یا حتی انداختن آن از ارتفاع بر روی سنگها تاثیری در محافظهای صفحه پلاستیکی ندارد.
یکی دیگر از مواردی که با محافظ صفحه نمایش پلاستیکی مرتبط است ، استفاده مجدد از آن است. در هر لحظه ، می توانید آنها را در بیاورید ، ذخیره کنید و بعداً دوباره از آن استفاده کنید. این ویژگی استفاده طولانی مدت آنها را تضمین می کند. در صورت نیاز به قرار دادن یک کیف ضد آب ، می توانید پلاستیک ها را برداشته و دیگری را بپوشید.
مخالف
نکات منفی زیادی وجود دارد که در امتداد محافظ صفحه پلاستیکی دیده می شوند. به دلیل ساخته شدن از مواد پلاستیکی ، با گذشت زمان این محافظ ها شفافیت خود را از دست می دهند. که اغلب منجر به پرخطر شدن می شود و در حالی که فرد از آنها استفاده می کند دافعه به نظر می رسد.
اگر خراش ها روی محافظ های پلاستیکی صفحه باشد ، به راحتی می توانید آن ها را تشخیص دهید. علائم روی آنها معمولاً به وضوح قابل مشاهده است.
نسبتاً نازک تر از محافظ صفحه نمایش شیشه ای است. هر چه محافظ صفحه ضخیم تر باشد ، از سختی بیشتری برخوردار است و بنابراین مقاومت صفحه نمایش ما در برابر آسیب ها را فراهم می کند.
اینها در برابر اثر انگشت مقاوم نیستند و پس از استفاده از تلفن های هوشمند خود را روی صفحه می گذارید. به نظر خیلی خوشایند نیست بعد از استفاده اغلب باید آنها را از صفحه خود پاک کنید.
محافظ های صفحه پلاستیکی قادر به پوشش کامل نیستند و در نتیجه باعث می شود مقاومت کمتری در برابر خراش نسبت به شیشه معتدل داشته باشد.
اگر مدت طولانی است که خراش های کوچک را نادیده می گیرید ، در صورت محافظت از صفحه نمایش پلاستیکی ، ترک های بزرگتری ایجاد می کنند.
این محافظ ها لبه های منحنی را نمی پوشانند و آنها را در معرض آسیب قرار می دهد.
ردیابی انگشتان و حرکت روی محافظ صفحه پلاستیکی ممکن است مانند وقتی که از محافظ صفحه شیشه معتدل استفاده می کنید ، احساس صافی نداشته باشد.


می پسندم نمی پسندم

جمعه 28 ارديبهشت 1400 -18:17 نظرات()
بازدید : 308 | نویسنده : |

تصفیه فاضلاب صنعتی – همزمان با گسترش روز افزون صنایع و به تبع آن مصرف آب و تولید پساب ، استاندارد های زیست محیطی شرایط خاصی را برای ورود پساب ( مانند پساب آبکاری ) به منبع پذیرنده (چاه جاذب – فضای سبز – ورود مجدد به چرخه تولیدی ) لحاظ می کنند.

از اینرو شرکت مهندسی فراب صنعت ، همزمان با طراحی، ساخت و اجرای پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی اقدام به طراحی و ساخت و اجرای پکیج های تصفیه فاضلاب صنعتی نموده است.

1- مشخصات فاضلاب صنعتی

 مشخصه های شاخص عمومی تصفیه پساب های صنعتی عموماً در سه بخش مشخصه های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خلاصه می شود:

1- مشخصه های فیزیکی شامل رنگ، کدورت، دما، بو و مواد جامد

2- مشخصه های شیمیایی شامل مواد آلی، کربوهیدراتها، روغن و گریس، سموم، فنل ها، پروتئین ها، سورفاکتانتها و مواد غیر آلی شامل قلیاها، کلریدها، فلزات سنگین، نیتروژن، فسفر، گوگرد و گازها شامل هیدروژن سولفید، متان و اکسیژن می باشد.

3-  مشخصه های بیولوژیکی شامل کل باکتریها، کل کلیفرمها، تخم انگلها و عوامل بیماریزا

2- مراحل کلی تصفیه فاضلاب صنعتی

تصفیه مقدماتی شامل:

      1- آشغالگیر (درشت دانه – ریز دانه)

      2- دانه گیر

      3- متعال سازی

      4- حوض ته نشینی اولیه

فاضلاب پس از انجام تصفیه مقدماتی و به تناسب بار آلودگی و همچنین استاندارد زیست محیطی مورد نظر در خروجی وارد مراحل بعد می گردد. این مراحل عبارتند از:

1- حوضچه اختلاط تند

در این حوضچه پساب با مواد شیمیایی مورد نیاز با استفاده از یک مخزن دور تند اختلاط پیدا می کند

2- حوضچه اختلاط کند

پساب پس از اختلاط تند وارد حوضچه اختلاط کند گردیده و با مواد شیمیایی اختلاط پیدا می کند. در این حوضچه لخته ها فرصت کافی پیدا کرده تا با مواد شیمیایی بهتر و بیشتر اختلاط پیدا کنند.

3-حوض ته نشینی

پس از تشکیل لخته ها، پساب وارد یک مرحله ته نشینی گردیده تا لخته ها و فلوک ها به مرور زمان ته نشین شده و از پساب جدا گردد.

منبع:

http://www.farabsanaat.com/%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d9%81%d8%a7%d8%b6%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c/


می پسندم نمی پسندم

جمعه 28 ارديبهشت 1400 -17:56 نظرات()
بازدید : 326 | نویسنده : |

ساعت مچی زنانه به سبک مجلسی (فشن) این ساعت‌ها در مجالس و مهمانی‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند و دارای نگین‌های تزئینی و یا سنگ‌های قیمتی هستند. جنس بند این نوع ساعت‌ها، از جنس چرم یا استیل طرح‌دار است.
این ساعت‌ها دارای جزئیات و تزئینات پیچیده و زیادی هستند و ظاهر متفاوت و چشمگیری دارند و می‌توانند به جای دستبند نیز مورد استفاده قرار بگیرند و تکمیل کننده استایلتان باشند.

سن اشخاص در انتخاب ساعت مچی زنانه

سن یک عامل مهم در انتخاب و خرید یک ساعت مچی زنانه است. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید برای مادر خود یک ساعت مچی بخرید، ساعتی به سبک کلاسیک با اندازه صفحه کوچک یا متوسط و بندهای استیل به رنگ نقره‌ای یا طلایی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. ولی اگر می‌خواهید برای یک خانم کم سن و سال یا یک دختر جوان ساعت انتخاب کنید، ساعت‌های فشن که دارای طرح و نگین‌های تزئینی هستند، مناسب‌تر هستند. بهتر است، رنگ بند ساعت مچی را مطابق با سلیقه و رنگ مورد علاقه آن‌ها انتخاب کنید تا بیشتر خوشحال شوند.

جنس صفحه ساعت‌های مچی

معمولا از پلاستیک، طلق، شیشه و کریستال هستند و قیمت یک ساعت با توجه به جنس صفحه آن، متفاوت خواهد بود. ساعت‌های مچی که صفحه آن‌ها از جنس پلاستیک یا طلق است، دوام خوبی ندارند. ساعت‌هایی با جنس صفحه شیشه‌ای، ممکن است در اثر ضربه یا افتادن روی زمین بشکنند ولی در برابر خش و سایش مقاوم هستند.

بهترین و بادوام ترین ماده برای پوشش صفحه ساعت مچی، کریستال یا یاقوت کبود است که ضدضربه، ساییدگی و خش است. به همین دلیل، این ساعت‌ها پس از سال‌ها استفاده هم نو نیز به نظر می‌رسند. ممکن است در برخی از انواع ساعت‌های مچی، کریستال به کار رفته و خاصیت ضد‌آب داشته باشند. این ویژگی بسیار ایده‌آل و کاربردی است و مانع از آسیب‌دیدگی ساعت در مقابل رطوبت و تماس با آب می‌شود. ساعت‌هایی که صفحه آن‌ها از جنس کریستال است، نسبت به سایر ساعت‌ها، قیمت بالا‌تری دارند .

قطر و اندازه صفحه ساعت

مچی زنانه قطر صفحه ساعت‌های مچی زنانه معمولا ۳۴ میلی‌متر است ولی برخی از ساعت‌های مچی مد روز صفحه‌هایی به قطر۶۰ میلی‌متر دارند و اندازه صفحه آن‌ها خیلی بزرگ است. برای خانم‌های مسن و خانم‌هایی که سبک پوشش سنتی و کلاسیک دارند، ساعت‌ مچی با قطر صفحه کوچک و بندهای باریک و ساده، گزینه خوبی و مناسبی است. همچنین ساعت‌هایی با قطر صفحه زیاد و بندهای پهن، انتخاب مناسبی برای خانم‌های قد بلند بوده و برای خانم‌هایی که مچ دست لاغر و ظریف و جثه ریزی دارند، ساعت‌هایی با قطر صفحه استاندارد و بندهای باریک، مناسب هستند.

https://digiontime.ir/product-category/%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%85%da%86%db%8c/mens-watch-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%85%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%87/


می پسندم نمی پسندم

جمعه 28 ارديبهشت 1400 -16:8 نظرات()
بازدید : 333 | نویسنده : |

بهترین آهنگ های ریمیکس را از سایت همراه موزیک یکجا دانلود کنید. 

بسیاری از آهنگ های ناتمام و بسیاری از مقاله های دست نویس را که برخی یادداشت ها روی آنها نشان می دهد ، پیدا می کنید که نشان می دهد من می خواستم با موسیقی چیزی بگویم اما هرگز آن را تمام نکردم.

ممکن است شما همیشه آهنگ های خود را به پایان برسانید ، آنها را ضبط کنید یا با آهنگ های خود لیست های مستند خوبی برای دسترسی آسان داشته باشید. این روشی است که من اکنون کار می کنم اما بدیهی است که قبلاً کار نمی کردم.

امروزه من درک کرده ام که اهمیت اتمام آهنگ هایی که برای من مهم است ، بسیار مهم است.

اگه میخوای آهنگ های ریمیکس رو بصورت یکجا و با کیفیت عالی دانلود کنید، سایت همراه موزیک بهترینه.

فکر می کنم برای من و شما مهم است که به دلایل زیر آهنگ هایی را که شروع به نوشتن کرده ایم ، کامل کنیم:

1. هنگامی که آهنگ ها کامل می شود ، افراد دیگر می توانند از آنها بهره مند شوند و شما می توانید احساس کنید که به نفع دیگران و خودتان کمک کرده اید.

2. این تأثیر مثبتی در ذهن ناخوشایند شما دارد که ترکیب شما را به کل راه رسیدن به مرحله نهایی برساند. این به شما درک می کند که می توانید آهنگ بنویسید. ساده است!

3. همانطور که قبلاً اشاره کردم ، شما از داشتن آوازهای ناتمام زیادی در اطراف آویزان خواهید شد. این می تواند ضبط شده های ناتمام یا کاغذهایی باشد که چند کلمه روی آنها نشانگر تلاش برای ایجاد چیزی است که احتمالاً آن زمان معنای زیادی داشت اما اکنون فقط کلمات است.

اگر به یک شرکت ضبط ثبت نام کنید ، کم و بیش مجبور به تولید چیزهایی خواهید شد. امیدوارم این محصول یک سی دی باشد که شاید دوازده آهنگ روی آن باشد و یک نمایش برای تبلیغ تبلیغاتی شما باشد.

به نظر می رسد برده داری مجبور است محصولی مثل CD را تولید کند. اما داشتن این هدف آشکار برای کار کردن و فشار وارد شده در واقع می تواند باعث پیشرفت خلاقیت شود.

اگر به یک شرکت ضبط وارد نشده اید ، می توانید از کار با آهنگ های خود به روشی مشابه بهره مند شوید.

1- هدف خود را تعیین کنید تا مثلاً سه ترانه تولید کنید و پیش نیازهایی مانند نوشتن یک تصنیف عاشقانه ، یک ترانه برتر و یک والس را تعیین کنید.

2. هنگامی که آهنگ ها را ضبط کردید و آنها را روی CD رایت کردید.

3. آهنگ ها را به یاد داشته باشید و آنها را برای دوستان خود بخوانید و پخش کنید.

انجام این کار ایمان شما به توانایی تولید آهنگ را افزایش می دهد و من فکر می کنم که در کار بزرگ خود برای نوشتن آهنگ به نفع بشریت و البته خودتان ، لذت و رضایت بیشتری خواهید داشت.


می پسندم نمی پسندم

شنبه 28 ارديبهشت 1400 -15:32 نظرات()
بازدید : 303 | نویسنده : |

قطعات و اجزای موجود در هر تلفن همراه (Feature Phone یا Smartphone Android) از چندین قسمت کوچک ، متوسط ​​و بزرگ تشکیل شده است. در بیشتر مارک های تلفن همراه از جمله - سامسونگ ، نوکیا ، ایسر ، آلکاتل ، اپل ، Geonee ، ایسوس ، بنکیو ، زیمنس ، پرنده ، بلک بری ، بلو ، سلکون ، دل ، گیگابایت ، حایر ، HT ، هواوی کم و بیش یکسان هستند. Micromax ، LG ، Motorola ، iMobile ، i-Mate ، Panasonic ، Philips ، Spice ، Sony ، Sony Ericsson ، Toshiba ، ZTE ، Xiaomi ، Oppo ، Vivo و غیره
لیست نام قطعات تلفن همراه و عملکرد آنها:

اگر نیاز به خرید قطعات یدکی موبایل دارید، بدون شک فروشگاه اینترنتی بابافون بهترین گزینه برای خرید قطعات یدکی موبایل می باشد.


1. آنتن
آنتن برای دریافت و انتقال فرکانس رادیویی استفاده می شود. در کابینت تلفن همراه ساخته شده است. به آنها آنتن داخلی گفته می شود.

2. باتری
باتری تنها منبع تغذیه تلفن همراه است. سه نوع باتری بیشتر در تلفن های همراه و تبلت ها استفاده می شود:
نیکل - کادمیوم (Ni-CD)
نیکل فلز هیدرید (Ni - MH)
لیتیوم یون (لی - یون).
3. شارژر باتری
برای شارژ مجدد باتری تلفن همراه از چندین نوع شارژر استفاده می شود. این شامل شارژرهای معمولی باتری ، آداپتور سفر (TA) ، آداپتور فندک سیگار (CLA) و غیره است.

4. سوئیچ یا نکته کلیدی
از این کلیدهای کوچک برای صفحه کلید استفاده می شود.

5. واحد پردازش مرکزی (CPU)
CPU بخش اصلی کنترل تلفن های همراه ، تلفن های هوشمند Android و Apple iPhone است. این همه عملکرد را کنترل می کند و تمام کارهای پردازشی را انجام می دهد.

6. RAM (حافظه دسترسی تصادفی)
RAM یک حافظه قابل پاک شدن است که در آن می توان داده ها و اطلاعات قدیمی را پاک کرد و داده ها و اطلاعات جدید را در آن ذخیره کرد.

7. ROM (فقط حافظه فقط خواندنی)
خاطره ای که فقط قابل خواندن است. پاک نمی شود ROM قابل برنامه ریزی (PROM) و ROM پاک شونده (EROM) انواع دیگری از حافظه ROM هستند که می توانند پاک شوند.

8. نمایش بصری
این قسمت از تلفن همراه برای نمایش همه اطلاعات نور تولید می کند. نمایش یک تلفن همراه را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد:

LCD (نمایشگر کریستال مایع)
VFD (صفحه نمایش فلورسنت خلاuum)
TFT (نمایشگر ترانزیستور فیلم نازک).
9. سوئیچ آنتن
این عملکرد دریافت ، انتقال و تغییر فرکانس های مختلف مانند GSM ، DCS و PCS را انجام می دهد.

10. اگر IC باشد
به این آی سی Hager IC ، MJOLNER IC و RF IC نیز گفته می شود. این عملکرد تقویت سیگنال دریافت ، مخلوط کردن و تخریب مدولاسیون را انجام می دهد.

11. VCO (نوسان ساز کنترل ولتاژ)
فرکانس را کنترل می کند.

12. آی سی صوتی
وظیفه اصلی این آی سی کنترل و کنترل فرکانس صدا و تولید صدا است.

13. UEM IC (ماژول انرژی جهانی)
این چندین عملکرد مانند منبع تغذیه ، شارژ ، پردازش صدا ، زنگ ، ویبراتور و غیره را انجام می دهد.

14. LED (دیود ساطع کننده نور)
برای تولید نور روی صفحه کلید و نمایشگر استفاده می شود.

15. کریستال RF
این کریستال اصلی و بسیار مهم در هر تلفن همراه است. بلورهای عمدتا 13 مگاهرتز ، 26 مگاهرتز ، 19.2 مگاهرتز یا 36.4 مگاهرتز در تلفن های همراه استفاده می شود. در صورت خرابی این کریستال تلفن از بین می رود.

16. بلندگو گوش
این بلندگو گوش در قسمت بالایی تلفن همراه نصب شده است. گوش دادن به صدا در هنگام تماس های ورودی کمک می کند.

17. میکروفون
هنگام انتقال سیگنال صوتی را به سیگنال الکتریکی یا سیگنال لحنی تبدیل می کند. سپس این سیگنال به آی سی صوتی ارسال می شود.

18. موتور ویبراتور
این هشدار لرزش را در هنگام تماس یا پیام دریافتی در حالت بی صدا یا هنگامی که گزینه روشن است فراهم می کند.

19. سیم کارت
سیم کارت مخفف Subscriber Identity Module است. این در تلفن های همراه GSM استفاده می شود. یک تراشه کوچک در این کارت وجود دارد که تمام داده ها و اطلاعات مربوط به USER در آن ذخیره می شود. بدون سیم کارت ، تلفن GSM کاربرد خوبی ندارد.

20. پریز سیم کارت
سیم کارت را نگه داشته و مانند سیم کارت خوان یا سیم نویس عمل می کند.

21. کارت حافظه
کارت ذخیره سازی حافظه خارجی که برای ذخیره داده هایی مانند عکس ، فیلم ، صدا و غیره استفاده می شود کارت SD ، کارت Mini SD و کارت های Micro SD به عنوان حافظه خارجی استفاده می شود.

22. سوکت آنتن خارجی
آنتن خارجی را می توان با کمک لوازم جانبی موجود در این سوکت متصل کرد. این به افزایش دامنه آنتن داخلی کمک می کند.

23. RETU IC
این ماژول چندین عملکرد مهم را انجام می دهد.

24. TAHVO IC
این ماژول چندین عملکرد مهم را نیز انجام می دهد.

25. ماژول OMAP
عملکرد پردازش نرم افزار کاربردی و کنترل نرم افزار UI را انجام می دهد.

26. رابط هندزفری
به ادامه مکالمه بدون در دست گرفتن تلفن با استفاده از Head Phone یا Phone Ear کمک می کند.

27. آی سی فلش
این حافظه در داخل تلفن برای ذخیره برنامه ها و داده های غیر فرار استفاده می شود.

28. RAP 3G IC
این آی سی به عنوان هسته با ماژول حافظه غیر Flash و SD RAM در بخش مودم استفاده شده است. ماژول RAP3G به عنوان پروتکل سلولی با WCDMA و GSM کار می کند.

28. اتصال دهنده USB
این اتصال برای بارگیری داده و شارژ تلفن استفاده می شود.

30. جوی استیک
برای سهولت عملکرد کاربر استفاده می شود. کاربر با تنظیم عملکردهای جوی استیک می تواند عملکرد تلفن همراه را کنترل کند.

31. قطعات اتصال دهنده نرم افزار
برای چشمک زدن نرم افزار یا سیستم عامل استفاده می شود. تلفن ممکن است از طریق این اتصال به رایانه متصل شود تا مشکلات مربوط به نرم افزار را برطرف کند.

32. نکته اتصال
برای رابط بلندگو ، رینگر ، ویبراتور و آنتن استفاده می شود.

33. تست امتیاز
خروجی انواع سیگنال ها بررسی می شود


می پسندم نمی پسندم

پنج شنبه 28 ارديبهشت 1400 -15:1 نظرات()
بازدید : 326 | نویسنده : |

مهمترین قسمت اینجاست: هنگامی که کودک شما در تاب یا صندلی اتومبیل خوابید (خارج از ماشین) ، باید او را به یک تخت یا تخته بدل منتقل کنید. همانطور که دکتر کلوین خاطرنشان کرد ، "دقیقاً مانند اینکه هرگز اجازه نمی دهید نوزادتان در اتومبیل حرکت کند مگر اینکه در صندلی ماشین باشد ، هیچ وقت نباید کودک خود را در خارج از اتومبیل بخوابید مگر اینکه در تختخواب یا لگن باشد."

سایر نگرانی ها
در کلینیک خواب کودکان من ، استفاده بیش از حد از تاب و صندلی ماشین برای کمک به خواب رفتن نوزادان منجر به بیداری مکرر شبانه می شود. چرا این هست؟ همه در طول شب بیداری های طبیعی دارند. اگر کودک شما عادت دارد که در تاب تاب بخوابد و هنگامی که کودک کاملاً خوابید او را به گهواره خود منتقل کنید ، هر وقت یکی از بیداری های شبانه طبیعی خود را داشته باشد ، احتمالاً به آن چرخش نیاز دارد تا دوباره بخوابد. به این وضعیت ارتباط نامناسب شروع خواب گفته می شود. از نظر عملی ، این بدان معناست که برای اینکه کودک شما به خواب برگردد ، باید شرایطی را فراهم کنید که او برای خوابیدن قبل از خواب نیاز داشت. (درمان این امر آموزش خواب است.)

نگرانی دیگر این است که استفاده بیش از حد از این دستگاه ها منجر به صاف شدن جمجمه در برخی از نوزادان می شود. اگرچه این به طور کلی خوش خیم است ، اما ممکن است برای حل این مشکل کلاه ایمنی یا وسیله دیگری لازم باشد - و بیشتر والدین ترجیح می دهند از آن اجتناب کنند. آکادمی اطفال آمریکا اطلاعاتی در این باره در اینجا دارد.

https://ninitabaneel.com/?v=d6392e39ad2a


می پسندم نمی پسندم

شنبه 28 ارديبهشت 1400 -11:23 نظرات()
بازدید : 315 | نویسنده : |

تاریخچه کوتاهی از ساعت هوشمند
در حالی که ساعت های دیجیتال از دهه ها قبل وجود داشته است - برخی از آنها دارای توانایی هایی مانند ماشین حساب و مبدل های واحد هستند - تنها در سال 2010 شرکت های فناوری شروع به انتشار ساعت هایی با توانایی های شبیه تلفن های هوشمند کردند.

اپل ، سامسونگ ، سونی و دیگر بازیکنان مهم ساعت های هوشمند را در بازار مصرف ارائه می دهند ، اما یک شرکت کوچک در واقع محبوبیت ساعت هوشمند مدرن را دارد. هنگامی که Pebble اولین ساعت هوشمند خود را در سال 2013 معرفی کرد ، مقدار زیادی رکورد از بودجه Kickstarter را جمع کرد و بیش از یک میلیون واحد فروخت.

اگر نیاز به خرید ساعت هوشمند اصل دارید، فروشگاه فونی شاپ یکی از بهترین ها در این زمینه می باشد.

در همان زمان ، پیشرفت در کوچک سازی سیلیکون درهای دیگر ساعتهای هوشمند مخصوص را باز کرد. به عنوان مثال شرکتهایی مانند Garmin از ساعتهای هوشمندی مانند Fenix ​​پشتیبانی می کنند که برای پشتیبانی از سفرهای کشور به عقب ، از نظر سنسورها و ردیاب ها ناهموارتر و بهینه تر شده اند. به همین ترتیب ، شرکت هایی مانند Suunto ساعت های هوشمندی را برای غواصی بهینه سازی کردند که در عمق قابل توجهی مدت زمان طولانی را تحمل می کنند.

ساعت های هوشمند چه کاری انجام می دهند؟
بیشتر ساعت های هوشمند - چه برای استفاده روزمره (مانند ساعت هوشمند اپل) و چه برای اهداف خاص (مانند Garmin Fenix) در نظر گرفته شده اند - مجموعه ای از ویژگی های استاندارد را ارائه می دهند:

اعلان ها: تلفن های هوشمند اعلان ها را نمایش می دهند تا از وقایع یا فعالیت های مهم مطلع شوند. انواع اعلان ها متفاوت است. دستگاه های متصل به تلفن هوشمند ممکن است اعلان های تلفن را روی مچ دست شما منعکس کنند ، اما ساعت های هوشمند دیگر اعلان هایی را نمایش می دهند که فقط یک پوشیدنی می تواند ارائه دهد. به عنوان مثال ، جدیدترین اپل واچ شامل یک سنسور سقوط است. اگر هنگام پوشیدن ساعت به زمین بیفتید ، حرکت بعدی شما را حس می کند. اگر هیچ حرکتی را تشخیص ندهد ، یک سری اعلان های تشدید شده را ارسال می کند. به اعلان پاسخ ندهید ، و ساعت فرض می کند شما آسیب دیده اید و از طرف شما به مقامات هشدار می دهد.
برنامه ها: فراتر از نمایش اعلان ها از تلفن ، ساعت هوشمند فقط به اندازه برنامه هایی که پشتیبانی می کند خوب است. اکوسیستم های برنامه متفاوت هستند و به محیط های اپل یا گوگل گره خورده اند. ساعت های هوشمند با هدف اختصاصی مانند پیاده روی یا غواصی ، به طور کلی از برنامه هایی که برای دستیابی به آن هدف نیاز دارند بدون امکان افزودن برنامه های دیگر پشتیبانی می کنند.
مدیریت رسانه: بیشتر ساعت های هوشمند جفت شده با تلفن های هوشمند می توانند پخش رسانه را برای شما مدیریت کنند. به عنوان مثال ، هنگامی که با استفاده از AirPods اپل در آیفون به موسیقی گوش می دهید ، می توانید از Apple Watch خود برای تغییر میزان صدا و آهنگ استفاده کنید.
پاسخ صوتی پیام ها: کمیک های قدیمی دیک تریسی را به یاد دارید ، جایی که کارآگاه قهرمان از ساعت به عنوان تلفن استفاده می کرد؟ ساعتهای هوشمند مدرنی که سیستم عاملهای watchOS یا Wear را اجرا می کنند از دیکته صدا پشتیبانی می کنند.
ردیابی تناسب اندام: اگر شما یک ورزشکار سخت گیر هستید ، یک باند تناسب اندام اختصاصی احتمالاً انتخاب بهتری نسبت به ساعت هوشمند است. هنوز هم ، بسیاری از ساعت های هوشمند شامل یک ضربان سنج و یک گام شمار برای پیگیری تمرینات شما هستند.
GPS: بیشتر ساعت های هوشمند دارای GPS برای ردیابی موقعیت مکانی شما یا دریافت هشدارهای خاص مکان هستند.
ماندگاری خوب در باتری: ساعت های هوشمند مدرن دارای باتری هایی هستند که با استفاده معمولی و کمی آب باقی مانده ، شما را در طول روز راحت می کنند. استفاده از باتری متفاوت است. اپل واچ معمولاً با یک بار شارژ 18 ساعت استفاده عادی دارد ، در حالی که ریگ دو یا سه روز است.
انواع ساعت های هوشمند
به طور کلی ، ساعت های هوشمند دو بازار در بازار پوشیدنی ها را اشغال می کنند. اول ، یک ساعت هوشمند همه منظوره - مانند اپل واچ و اکثر دستگاه های Wear مجهز به Google - شکل و عملکرد را با هم ترکیب می کند. آنها برای جایگزینی ساعت های مچی مکانیکی طراحی شده اند و به شدت به تلفن های هوشمند وابسته هستند. آنها را به عنوان یک دستگاه پشتیبانی از تلفن خود تصور کنید که اتفاقاً روی مچ دست خود نگه می دارید.


می پسندم نمی پسندم

جمعه 27 ارديبهشت 1400 -19:10 نظرات()
بازدید : 406 | نویسنده : |

پیش از فراگیری ویروس کرونا زندگی روال عادی خودش را داشت. همه ما برای خود آینده کاری ویژه ای تصور می کردیم و اینکه بعد از رسیدن به رفاه نسبی مالی می توانیم به بازنشستگی و وقت گذاشتن بیشتر با خانواده فکر کنیم. اما ویروس کوید19 علی رغم تصور جامعه، توانست تغییر بزرگی در سبک زندگی انسانِ امروز ایجاد کند. تغییری که قوی شدن برخی از نظر مالی را به همراه داشت، در حالیکه اکثریت جامعه فشار اقتصادی را بیشتر از پیش احساس کردند.

در واقع تا قبل از کرونا هیچ کدام ما به طرف دیگر سکه زندگی یعنی بیکاری، تورم بالا و بی ثباتی در اقتصاد جهانی فکر نمی کردیم. همه گیری این ویروس علاوه بر اینکه انسان ها را از یکدیگر دور کرد، بینش جدیدی را نیز برای بسیاری به وجود آورد؛ بینشی که بر اساس آن توجه بیشتری به احتمالات زندگی عادی و خارج شدن آن از مسیر برنامه تعیین شده دارد.

به عنوان مثال تصور کنید برای مدتی کار و درآمد خودتان را از دست بدهید و دیگر قادر به کار کردن نباشید و یا اینکه درگیر بیماری می شوید که درمان آن هزینه های سنگینی را به شما تحمیل می کند. بنابراین باید برنامه مالی بهتری برای خود و خانواده داشته باشید و با فراهم کردن صندوق پس اندازِ مالیِ قابل توجهی بتوانید آمادگی بیشتری برای حوادث پیش بینی نشده داشته باشید. چنین شرایطی را می توان با استقلال مالی بهتر مدیریت کرد. البته استقلال مالی مفهومی است که می تواند تعریف های متفاوتی در ذهن افراد مختلف داشته باشد ولی تعریفی کلی برای آن ارائه شده است.

در جهان امروز، پول از مهم ترین ابعاد زندگی بشر است، زیرا یکی از دلایل مهم خوشبختی به شمار می رود. همان طور که رابرت کیوساکی نیز  گفته است :

پول مفهومی است که حتماً خوشبختی را به همراه نخواهد نداشت ولی نداشتن آن باعث بدبختی می شود.

بنابراین به ویژه در دنیای امروز همه در حال دویدن به دنبال پول هستیم تا وابستگی مالی خود را به دیگری کمتر کنیم. درنتیجه کاهشِ وابستگی مالی موضوع استقلال مالی مطرح می شود که در اثر آن فرد می تواند به حدی از ثروت دست یابد که نه تنها برای تأمین مخارج زندگی به کار کردن نیاز ندارد بلکه از آسایش و رفاه نسبی بالایی برخوردار است.

البته استقلال مالی با در نظر گرفتن شرایط می تواند نمونه های متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال اگر جوان هستید با پیدا کردن شغلی جدید می توانید مسئولیت زندگی خود را برعهده بگیرید و از نظر مالی به خانواده وابسته نباشید، نوعی استقلال مالی است. و یا ممکن است در میانسالی تصمیم به بازنشستگی بگیرید در حالیکه می دانید با توجه به دارایی ها و حقوق بازنشستگی خود نیازی به منبع درآمدی دیگری برای تأمین مخارج خانواده ندارید.

تصور عموم از استقلال مالی چنین است که : بی خیال از هر گونه دغدغه مالی، لب ساحل و نزدیک ویلای خود نشسته ایم و در حالی که آب پرتقال طبیعی و خنک خود را می نوشیم به غروب آفتاب خیره شده و از تک تک لحظه های زندگی لذت می بریم، چون حساب بانکی مناسبی داریم که به پشتوانه آن نیاز به کار کردن و تحمل استرس های کاری روزانه را نداشته و با خیال راحت با خانواده خود وقت می گذرانیم.

البته قبل از غرق شدن در این رویای شیرین باید بگوییم برخی افراد با چندین سال کار کردن و پس انداز کردن هدفمند می توانند آن را داشته باشند. اغلب افراد در بازه سنی حدود 35 الی 45 سال به دنبال استقلال مالی هستند و این بدین معنا است که برای دستیابی به آن می بایست بیشتر کار کنند و درصد بالاتری از درآمد خود را پس انداز کنند تا بتوانند صندوق پس انداز خود را با توجه به پیش بینی نیازهای آینده خود فراهم آورند. این مهم جز با مدیریت درست هزینه ها و داشتن برنامه مالی مناسب محقق نخواهد شد.

https://www.parmisit.com/


می پسندم نمی پسندم

پنج شنبه 27 ارديبهشت 1400 -18:19 نظرات()
بازدید : 310 | نویسنده : |

چرا ناهار بخوریم؟
ناهار یک وعده غذایی مهم برای همه است. این انرژی و مواد مغذی را فراهم می کند تا بدن و مغز از طریق بعد از ظهر به طور موثر کار کند. یک ناهار بسته بندی شده که در خانه تهیه می شود می تواند یک انتخاب سالم و خوشمزه باشد و به شما امکان کنترل مواد غذایی و مواد موجود را می دهد. ناهار نیز می تواند در رستوران یا غذاخوری خورده شود به شرطی که از قوانین یک رژیم غذایی سالم پیروی کند.

اگر میخواهید ناهار سالم و مقوی بخورید، حتما به سایت غذاپز مراجعه کنید تا شما رو با نحوه طرز پخت و تهیه ناهار های عالی آشنا کند.

بررسی های رژیم غذایی نشان داده است که اکثر افراد باید میزان مصرف چربی اشباع ، نمک و شکر را کاهش دهند و مصرف فیبر غذایی ، میوه ها ، سبزیجات و ماهی های روغنی را افزایش دهند. بسته بندی یک ناهار سالم هر روز راهی عالی برای کمک به شما در رسیدن به این اهداف است و همچنین می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند.

ناهار مغذی چیست؟
نکته مهم در یک ناهار بسته بندی شده مغذی ، تنوع و به دست آوردن تعادل مناسب غذاها برای تأمین مواد مغذی لازم برای سالم ماندن است.

مصرف روزانه کالری و مواد مغذی ما در وعده های غذایی و میان وعده هایی که در طول روز می خوریم تقسیم می شود. یکی از راه های پخش کالری دریافتی در طول روز ، مصرف 20٪ کل کالری دریافتی در صبحانه ، 30٪ در وعده ناهار ، 30٪ در شام و 20٪ در میان وعده است. کالری که از نوشیدنی مصرف می کنیم نیز در این مقدار گنجانده شده است.

جدول 1 نشان می دهد که تجزیه کالری بیش از حد بیان برای زنان و مردان به نظر می رسد. بیشتر کالری ها باید از غذاهایی باشد که در وعده های غذایی خورده می شود نه از نوشیدنی ها و میان وعده ها.
اگر ناهار را حذف کنید چه اتفاقی می افتد؟
برخی از مردم فکر می کنند می توانند روز را بدون ناهار بیرون بیاورند اما ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. کنار گذاشتن ناهار مانند یک مینی سرعتی است و ممکن است به احساس گرسنگی شدید منجر شود ، به خصوص اگر صبحانه کافی نباشد.

بدن شما برای زنده ماندن تکامل یافته است و اگر خیلی طولانی شوید بدون اینکه غذا بخورید بسیار گرسنه می شوید و تنها چیزی که فکر می کنید غذا و وعده غذایی بعدی شماست. این منجر به بدتر شدن عملکرد شما در محل کار می شود.

اگر غذا نخورده اید ، در مدت چهار تا شش ساعت سوخت انحصاری مغز ، گلوکز ، به خطر می افتد. به این دلیل که گلوکز ذخیره شده در کبد به عنوان گلیکوژن در این دوره زمانی تمام می شود. وقتی گلوکز خون خیلی کم شود ، کبد گلیکوژن را به گلوکز تبدیل کرده و در خون آزاد می کند. اما اگر گلیکوژن آن تخلیه شده باشد ، بدن باید به روش های کم مصرف سوخت روی آورد.

اگر بدون غذا بیش از حد طولانی شوید ، احتمالاً در فرصت بعدی بیش از حد غذا می خورید. این به عنوان "چه اثر جهنمی" شناخته می شود. کنار گذاشتن ناهار شما را جلب می کند و ممکن است تنظیم غذا و وزن را برای شما دشوار کند.

اگر ناهار را هنگام فرار بخورید چه اتفاقی می افتد؟

در ساعت ناهار در هر ایستگاه راه آهن یک صندلی بنشینید و افرادی را می بینید که در حال فرار غذا می خورند. اگر ناهار را هنگام دویدن می خورید ، در بدن شما بین هضم غذا و حرکت عضلات مورد نیاز برای انجام تمرین تعارض ایجاد می کنید. این باعث می شود خون از روده به عضلات پاها و بازوها برود و می تواند منجر به سو foodهاضمه ، درد و نفخ شود زیرا غذای خورده شده به درستی هضم نمی شود.

ناهار را چگونه بخوریم

در صورت امکان حداقل نیم ساعت وقت صرف ناهار در محیطی آرام و استراحت با سایر افراد کنید. این به شما کمک می کند غذا و نوشیدنی مصرف شده را بدون هیچ درد و ناراحتی هضم کنید.


می پسندم نمی پسندم

جمعه 27 ارديبهشت 1400 -17:36 نظرات()
بازدید : 315 | نویسنده : |

آجر نسوز ، آجر نسوز نیز نامیده می شود ، مواد نسوز متشکل از مواد معدنی غیر فلزی که در اشکال مختلفی برای استفاده در دماهای بالا ، به ویژه در سازه های مربوط به عملیات متالورژی و ساخت شیشه ، شکل گرفته اند. مواد اولیه اصلی برای آجر نسوز شامل شومینه ها ، به طور عمده سیلیکات های آلومینیوم هیدراته هستند. مواد معدنی با محتوای اکسید آلومینیوم بالا ، مانند بوکسیت ، دیاسپور و کیانیت. منابع سیلیس ، از جمله شن و ماسه و کوارتزیت ؛ مواد معدنی منیزیا ، منیزیت ، دولومیت ، فورستریت و الیوین ؛ کرومیت ، محلول جامد اکسید کروم با اکسیدهای آلومینیوم ، آهن و منیزیم. کربن به عنوان گرافیت یا کک ؛ و ورمیکولیت میکا. مواد اولیه جزئی عبارتند از زیرکونیا ، زیرکون ، توریا ، بریلیا ، تیتانیا و سریا و سایر مواد معدنی حاوی عناصر کمیاب زمین.

آجرهای نسوز در اثر فشار خشک ، گل سفت ، ریخته گری با گل نرم و فشار داغ مورد استفاده در ساخت آجرهای ساختمانی ایجاد می شوند. برخی مواد ، از جمله منیزیت و دولومیت ، نیاز به شلیک در کوره های دوار دارند تا قبل از اینکه مواد خرد شده و اندازه آنها به شکل نسوز ساخته و مجدداً ساخته شوند ، پخت و چگالی ایجاد کنند. مواد اولیه در کوره الکتریکی ذوب می شوند و پس از آن ریخته گری مذاب در قالب های مخصوص انجام می شود.

در تولید شیشه ، آجرهای نسوز بسیار سیلیسی ، متراکم و شومینه که به بلوک های شار معروف هستند ، در بخشی از مخزن که در تماس با شیشه مذاب است ترجیح داده می شود. آجرهای نسوز موللیت که از ماده معدنی کیانیت تهیه شده اند ، و همچنین آجرهای آلومینای ذوب شده دارای ماندگاری عالی هستند. هیچ یک از اینها نفوذ به شیشه را فراهم نمی کند و از نظر شیمیایی نسبتاً بی اثر است. آجرهای زیرکونیا نیز هیچ تخلخل و مقاومت زیادی در برابر حمله توسط شیشه مذاب ندارند.

https://www.dirgodazco.com/category/%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa/


می پسندم نمی پسندم

جمعه 27 ارديبهشت 1400 -16:20 نظرات()
صفحات سایت
تعداد صفحات : 28